Provozní oddělení zajišťuje zejména tyto činnosti:
V oblasti personální
- zabezpečuje ve spolupráci s Finančním a právním oddělením výkon personálních činností na úseku pracovněprávních vztahů pro zaměstnance, tj. zejména činnosti související se vznikem, změnou a skončením pracovního poměru a záležitosti s tím spojené,
- zabezpečuje ve spolupráci s Finančním a právním oddělením agendu dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr,
- zajišťuje souhrnné práce při správě a ochraně personálních spisů,
- připravuje ve spolupráci s Finančním a právním oddělením návrhy vnitřních právních norem v pracovněprávní oblasti a oblastech souvisejících a vytváří základní vnitřní dokumenty vztahující se k této oblasti činnosti,
- zabezpečuje plnění povinností zaměstnavatele, které vyplývají z právních předpisů pro oblast pracovněprávních vztahů,
- organizuje a metodicky usměrňuje výběr nových zaměstnanců,
- zabezpečuje uplatňování zásad rovné příležitosti.
V oblasti práce a mezd
- koordinuje vypracování popisů pracovních činností,
- vyhotovuje nezbytné podklady pro mzdové účetnictví,
- vede potřebné evidence zaměstnanců a mezd se všemi náležitostmi pro zajištění předepsaných informačních a statistických záležitostí,
- podílí se na zpracování podkladů pro sestavení rozpočtu mzdových / platových prostředků a ostatních osobních výdajů včetně souvisejících výdajů na sociální a zdravotní pojištění,
- zabezpečuje komplexně agendu sociálního a zdravotního pojištění a zákonného pojištění odpovědnosti zaměstnavatele za škodu při pracovních úrazech,
- zajišťuje agendu daní zaměstnanců se všemi náležitostmi vyplývajícími z právních předpisů,
- zajišťuje agendu nemocenského pojištění v plném rozsahu, který zaměstnavateli přísluší,
- vyhotovuje podklady pro posouzení nároku na sociální dávky,
- zabezpečuje činnosti vyplývající z předpisů o sociálním zabezpečení.
V oblasti vzdělávání
- zpracovává analytické a koncepční materiály v oblasti vzdělávání zaměstnanců,
- zpracovává vnitřní předpisy pro zajištění vzdělávání,
- komplexně organizuje a zajišťuje úkoly v oblasti vzdělávání a rozvoje zaměstnanců,
- zveřejňuje nabídku vzdělávacích akcí pro zaměstnance,
- zodpovídá za vedení (vykazování) údajů za oblast vzdělávání, zejména údajů o účasti na vzdělávacích programech a o potřebách a požadavcích zaměstnavatele na zvyšování a prohlubování kvalifikace zaměstnanců,
- zabezpečuje zvyšování kvalifikace zaměstnanců,
- zabezpečuje jazykovou přípravu zaměstnanců -dle podmínek MMR,
- kontroluje termíny splnění předepsaného vzdělávání,
- provádí kontrolu charakteristik pracovního místa z hlediska dodržení všech náležitostí požadovaného vzdělání,
- podílí se na návrhu rozpočtu prostředků na vzdělávání a kontroluje jeho čerpání,
- podílí se na vytváření účinného systému vnitřní kontroly a na hodnocení účinnosti vzdělávacích programů,
- zajišťuje vybavenost úřadu odbornou literaturou na základě požadavků vedoucích oddělení v souladu s koncepcí vzdělávání,
- zodpovídá za vedení předepsané dokumentace z hlediska úplnosti a požadovaných náležitostí.
V oblasti péče o zaměstnance
- podílí se na vytvoření Pravidel tvorby a používání prostředků sociálního fondu Regionální rady a jejich aktualizaci,
- podílí se na sestavení návrhu rozpočtu sociálního fondu na příslušné období,
- zabezpečuje čerpání sociálního fondu v souladu se schválenými pravidly,
- zabezpečuje záležitosti závodní preventivní péče.
V oblasti majetkové
- zajišťuje evidenci a provádění inventarizace movitého majetku Regionální rady,
- dohlíží nad včasným proplácením termínovaných plateb,
- zajišťuje materiálně-technické zásobování pro úřad, tzn. nákup kancelářské, rozmnožovací a spotřební techniky, včetně potřebných náhradních dílů,
- vede evidenci všech používaných razítek úřadu,
- spolupracuje s Finančním a právním oddělením při právním vymáhání pohledávek,
- v souladu s vnitřním předpisem se podílí na zajišťování úkonů spojených se zadáváním zakázek.
V oblasti IT
- zajišťuje provoz počítačové sítě Úřadu, její údržbu a opravy závad,
- zajišťuje provoz subsystémů a aplikací umístěných na serverech počítačové sítě,
- zajišťuje bezpečnost IS na ÚRR včetně zálohování dat,
- zajišťuje vypracování havarijního plánu IS, seznamuje uživatele IS s havarijním plánem,
- zajišťuje technickou podporu pracovních stanic a aplikací ve správě Úřadu, zajišťuje vztahy s dodavateli výpočetní a kancelářské techniky a programového vybavení a současně se podílí na zabezpečení účelného hospodaření s výpočetní technikou a programovým vybavením.
V oblasti archivace
- připravuje dokumenty k archivaci a jejich následnému trvalému uložení, kontrola uzavřených dokumentů před trvalým uložením,
- metodicky vede ostatní oddělení v oblasti přípravy dokumentů k archivaci
- zpracovává manuály pro uzavírání, ukládání a archivaci dokumentů
- provádí organizační a evidenční činnost,
- provádí kompletaci složek v GINISU,
- zabezpečuje plnění povinností, které vyplývají z právních předpisů pro oblast archivnictví, tj. zejména: organizace příručních spisoven a centrální spisovny, archivace v souladu se Spisovým a skartačním řádem, aktualizace Spisového a skartačního řádu a příloh, komunikace s Oblastním archivem v Praze,
- zajišťuje řešení problémů elektronického systému spisové služby s poskytovatelem elektronické spisové služby
- zajišťuje vedení úřední desky úřadu,
- spolupracuje na přípravě projektů po skončení doby udržitelnosti a ostatních dokumentů ROP k archivaci dle Spisového a skartačního řádu vč. jeho příloh a v souladu s interními postupy ROP.
V oblasti publicity
- zajišťuje využívání informačních nástrojů dle podmínek OP TP,
- zodpovídá za evidenci a uložení veškeré dokumentace o provedených informačních opatřeních,
- zajišťuje tvorbu a provoz webových stránek ROP (po věcné stránce),
- zajišťuje zveřejnění seznamu schválených projektů a příjemců pomoci z ROP,
- zajišťuje dodržování pravidel legislativy ES a pravidel ROP pro publicitu při provádění informačních a komunikačních opatření ze strany ŘO ROP,
- zajišťuje poskytování informací o ROP,
- zajišťuje dodržování pravidel publicity dle podmínek OP TP.
Vykonává další činnosti stanovené Operačním manuálem ROP a vnitřními předpisy.
(Platnost od: 1.1.2018)
|